Ligga på topp
Vill man att företaget ska ligga på topp, måste man se till att fortsätta växa och utvecklas. Det är bara då man lär sig att ligga steget före.
Testa er fram
Och med detta menar vi inte att man ska pröva nya saker hela tiden, det är i och för sig bra, men inte vad vi menar. Det ni borde göra är att hålla kolla på er programvara och eventuella maskiner som ni använder i arbetet. Dessa ska hela tiden jobba på optimal förmåga och ska man sälja programvaror till kund är det ännu viktigare att man har koll på funktion och prestation.Det kan vara lägligt att ta kurser i hur man utföra sådana här tester så att man kan göra det in house istället för att hyra in personer som gör det år er. Addq, som vi länkar till ovan, erbjuder kurser i hur man gör kostnadseffektiva och grundliga tester av program både för företaget och kundens programvaror.
Behåll gamla kunder
Det är viktigt att ha kunder som stannar kvar. Ser man att man börjar få stor ruljans på kunderna, måste man se över vad det kan bero på. Det är billigare att betala lite extra för att behålla en kund än kostnaden för att skaffa nya kunder. Därför är det helt okej att ge en oresonabel rabatt till en kund som är på väg att gå, bara för att hålla kvar dem. Det ger er väldigt gott rykte och knyter kunden närmare företaget.
Varumärket
Den här sista punkten skulle vi kunna skriva en hel bok om, så vi väljer att bara prata om huvudpunkterna. Ett varumärke är hela företags image, er företagskultur, er logotyp och allt som ni vill att kunden ska se (även det som ni inte vill att de ska se, tyvärr). Ett välkänt varumärke får fler kunder, även om de inte är bäst eller billigast. I blindtest vinner alltid Pepsi mot Coca Cola, men Coca Cola har jobbat upp ett fantastiskt varumärke så de säljer ändå mer läsk än sin största rival. De är också väldigt smarta marknadsförare.